Gazete kağıdına dikiş patronu çıkarmak - ....# Lilithin #....

Follow Us

14 Ağustos 2014 Perşembe

6 Gazete kağıdına dikiş patronu çıkarmak

Selamlar yeni bir kıyafet dikimine başlamak üzereyim.
Sıcak havada kutuplardan getirilmiş hayvanlar gibiyim alışamıyorumm yapamıyorum.Her yaz nedense oldukça kaşınırım. Ayağa kalktığımdada yer yer baş dönmeleri.Ama ben o şapır şapır terleyenlerden değilim.Belkide ondandır bu kaşıntı.Çevremde duş al diyenler oluyorda zaten sık sık duş alıyorum.Neyse bu yazı iğrenç bi yere gitmesin kendimi zorluyorum bütün bunlara ramen bi şeyler üretebilmek için...
Şimdilere kadar bende patronu mulaj kağıdına falan çıkarıyordum ama mulaj kağıdının altından zaten zorla bulduğum kalıbımı iyicene zor buluyordum.
Bundan ötürü kendime terzi ruleti aldım bir tanecik.
Sonrası aynen şöle:
Önce altina Terzi ruletine yardım etmek için gönüllü bir kumaş koyuyorum.Ben ikiye katladığım polar kumaş koyuyorum.Zemin sert olursa izde çıkmaz çünkü:)
Onun üstüne kalıbıma yetecek büyüklükte bir gazete kağıdı onun üstüne de düzgünce Kalıbımı /patronumu /paftamı yerleştiriyorum. İğnelemeden bi kontrol yapıyorum alttaki gazete parçası en uç köşelerine yetiyor mu çıkardığım kalıbın.Sonra iğneliyorum.

Bakınız terzi ruletimle geçtiğim kalıbın üstünden geçtim.Kalıbı kaldırdığımda böyle izi çıktı.

Daha sonra noktalı yerlerden kestim ve işaretleri aktardım kalıbım hazırr.



Şimdi bana dikiş dikenler yardım etsin Burdadan şimdiye kadar bir kaç dikiş diktim ama bir şeyi merak ediyorum.Bu derginin açıklama kısmında kumaşa yerleştirme planında bazı parçaların tamamı kesik çizgili kat yerinden bahsetmiyorum. Niçin öyle ?


6 yorum:

  1. bu şekilde yaparak patrona zarar vermiyormusunuz daha sonra başka bir beden veya model çıkarırken yıpranma olmuyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yıpranıyor ama bazı parçaları iki kere çıkardım bir problem olmadı zaten aynı paftadan birsürü kalıpta çıkaramıyorum insan bir kere dikişe başladı mı bir sürü dergi oluyor biliyorsunuz. :)

      Sil
  2. patron çıkarmak çok zor iş ya..
    takipteyim
    sizi de bana beklerim
    http://nevanurkece.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Tamami kesik cizgili olan parca da bicilecek ama kumas yonu vs geregi kumasi 2 kat yapip bicemezsiniz. Kalibi tekrar yerlestirip 2. Parca ayria bicilecek. Umarim anlatabilmisimdir. Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım çok teşekkür ederim.:)hep kafamı kurcalardı..:):)

      Sil